Connect with us

Εθνικά θέματα

Μεταχειρισμένα Mirage-2000 από την Ταϊβάν: Μια διερευνητική επαφή αξίζει

Published

on

Σύμφωνα με πληθώρα δημοσιευμάτων στον διεθνή τύπο (χαρακτηριστικά εδώ μπορείτε να βρείτε ένα πρόσφατο) πρόθεση της κυβέρνησης της Ταϊβάν είναι να πουληθούν τα αεροσκάφη Mirage 2000-5EI ώστε να χρηματοδοτηθεί το ευρύτερο σχέδιο με σκοπό την απόκτηση μαχητικού νέας γενιάς.

Ειδικότερα στις 29 Νοεμβρίου 2018, ο Υπουργός Άμυνας της Ταϊβάν Yen De-fa, προχώρησε σε σχετικές δηλώσεις όπου ανέφερε πως ο στόχος της Αεροπορίας της Ταϊβάν είναι το Νέο Μαχητικό και η αντικατάσταση των παλαιότερων. Ήδη ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των παλαιών F-16 σε VIPER.

Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται σκόπιμο να γίνει μια ολοκληρωμένη διερευνητική επαφή ώστε να ελεγχθεί η διαθεσιμότητα των Mirage 2000-5EI, η τεχνική τους κατάσταση και η τιμή τους. Έχοντας υπόψη το τελευταίο μας δημοσίευμα προχωρούμε στη καταγραφή άλλης μιας ενδιαφέρουσας περίπτωσης.

Με γνώμονα πως οι δυνατότητες των μαχητικών είναι κυρίως air to air (Mica EM & IR) μπορούμε να πετύχουμε μια καλή τιμή σε αντίθεση με τα αεροσκάφη του Κατάρ που είναι πιστοποιημένα για την αξιοποίηση Scalp EG και του ατρακτιδίου ASTAC. Σημειώνεται ότι τον Νοέμβριο του 1992 η κυβέρνηση της Ταϊβάν προχώρησε στη παραγγελία των Mirage 2000-5 όντας ο πρώτος πελάτης της συγκεκριμένης έκδοσης του γαλλικού μαχητικού.

Συνολικώς, αγοράστηκαν 48 μονοθέσια και 12 διθέσια. Τα παραπάνω παραδόθηκαν από τον Μάιο του 1997 έως τον Νοέμβριο του 1998. Τα αεροσκάφη έχουν πλήρεις ικανότητες αέρος – αέρος εφοδιασμένα με βλήματα MICA EM & IR.

To 2001 η Αεροπορία της Ταϊβάν αποφάσισε τη παραγγελία 10 ατρακτιδίων ELINΤ τύπου ASTAC και το 2005 τα ατρακτίδια αυτά πιστοποιήθηκαν στα αεροσκάφη. Σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα 48 αεροσκάφη και επιπλέον 9 που χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικά. Μέχρι πρότινος η Π.Α αξιοποιούσε με μεγάλη επιτυχία τα ατρακτίδια ASTAC από την 348 Μοίρα με τα αεροσκάφη RF-4E.

Τα αεροσκάφη Mirage της Ταϊβάν διαθέτουν ψηφιακή αρτηρία δεδομένων MIL-STD-1553B που τους επιτρέπει την ενσωμάτωση Link 16, κάτι το οποίο πρέπει να γίνει και για τα υφιστάμενα ελληνικά.

Μολονότι, τα αεροσκάφη δεν έχουν ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης εντούτοις διαθέτουν αξιοσημείωτες δυνατότητες αέρος-αέρος απόρροια του συνδιασμού RDY-1, συστήματος αυτοπροστασίας ICMS 2000 Mk2 και οπλικού φορτίου βλημάτων MICA. Στο μέλλον μπορούν να οπλιστούν με τους MICA NG που μπορούν να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες τους.

Η μόνη ελληνική προσθήκη στα εν λόγω μαχητικά είναι το Link 16 ώστε να συνεργάζονται πλήρως με τα ΑΣΕΠΕ και κυρίως με τα εκσυγχρονισμένα F-16V. Η ηλικία των αεροσκαφών είναι μόλις 20 ετών.

Σε σχετικό άρθρο μας που μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο γράφαμε τον Οκτώβριο του 2018:

Από την άλλη το «απλό», αναχαιτιστικό -5 , θα αποτελούσε μία θανάσιμη απειλή για την ΤΗΚ. Σημειώστε ότι ο συνδυασμός RDY και MICA είναι εξαιρετικά επικίνδυνος ακόμα και για τα σημερινά επιχειρησιακά δεδομένα! Με δυνατότητες που εξ’ όσων γνωρίζουμε δεν υπάρχουν στα F-16 εκατέρωθεν των ακτών του Αιγαίου, σε εμπλοκές μέσων και μεγάλων αποστάσεων (BVR-Beyond Visual Range).

Πέραν του οπτικού ορίζοντα δηλαδή. Η εμπειρία από την επιχειρησιακή αξιοποίηση και των δύο τύπων από την Πολεμική Αεροπορία έχει αποδείξει και επιβεβαιώσει κατ’ επανάληψη ότι το RDY επιτυγχάνει σημαντικά μεγαλύτερες αποστάσεις αποκάλυψης και εγκλωβισμού ιπτάμενων στόχων, ανεξαρτήτως επιπέδου πλεύσης…

Παράλληλα παρέχει και τη μοναδική δυνατότητα ταυτόχρονης σήμανσης των οκτώ (από σύνολο 24 που μπορεί να έχει εντοπίσει!) πιο επικίνδυνων σε μία εμπλοκή. Από αυτούς τους οκτώ στόχους το σύστημα μπορεί ταυτόχρονα να εγκλωβίσει τους τέσσερις και να καθοδηγήσει –πάντα ταυτόχρονα- εναντίον τους ισάριθμους MICA EM και IR.

Σε περίπτωση επιλογής βολής ομοβροντίας τεσσάρων MICA, αυτοί εκτοξεύονται με χρονικό διαχωρισμό ενός δευτερολέπτου από τους φορείς οπλισμού του μαχητικού-φορέα, και –είτε διαθέτουν κεφαλή ραντάρ (ElectroMagnetique), είτε αναζήτησης υπέρυθρης ακτινοβολίας (ΙR)- λαμβάνουν στοιχεία καθοδήγησης (ύψος, ταχύτητα, διόπτευση, σχετική ταχύτητα, πορεία) προς το στόχο, εγκλωβίζοντας τον αυτόνομα στην τελική φάση της προσέγγισής τους προς αυτόν.

Είναι επίσης επιβεβαιωμένο ότι ο MICA παρουσιάζει καλύτερες κινηματικές επιδόσεις και είναι πιο ευέλικτος σε σχέση με τον ΑΙΜ-120 AMRAAM σε αυτή την μέση και τελική φάση της πρόσκτησης του στόχου.

defencereview



Loading...